انواع دیوار پوش، مصالح متنوعی برای دکوراسیون
نوشته شده توسط : admin

امروزه دیوار پوش در دکوراسیون طرفداران زیادی پیدا کرده و تنوع دیوار پوش ها هم به حدی است که انتخاب را دشوار کرده است. دیوار پوش ها انواع گوناگونی دارند که در ادامه به آن می پردازیم تا ضمن آشنائی با انواع آن، بتوانید با در نظر گرفتن فاکتور ها و اولویت های خود انتخاب بهتری داشته باشید:

 دیوار پوش چوبی

یکی از پر کاربرد ترین انواع دیوار پوش، دیوار پوش چوبی است. دیوار پوش چوبی در واقع شامل تخته هائی با ابعاد متفاوت و رنگ های متنوع است که می توان آن ها را به صورت افقی یا عمودی در کنار هم نصب کرد. چوب به دلیل نقش و رنگ خاص خود حس آرامش و صمیمیت را القاء می کند. البته به دلیل گرانی و همچنین محافظت از محیط زیست، امروزه مردم ترجیح می دهند از چوب های مصنوعی استفاده کنند.

دیوارپوش سنگی

یکی از پر مصرف ترین دیوار پوش ها در صنعت ساختمان دیوار پوش سنگی است. از پر طرفدارترین انواع دیوار پوش در دکوراسیون داخلی، دیوار پوش سنگی از نوع آنتیک آن است که معمولا برای پوشش دادن نقاط کانونی دکوراسیون مانند پشت تلویزیون و یا روی شومینه از آن استفاده می شود. دیوارپوش سنگی به دلیل تنوع در طرح و رنگ و نوع بافت سنگ، به وفور در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

دیوارپوش پی وی سی (PVC)

بر روی این نوع دیوارپوش ها، از روکش pvc استفاده می شود. دیوار پوش پی وی سی، در برابر سرما و گرما مقاوم است.

دیوار پوش های سلولزی

اساس آن ها تشکیل شده از الیاف مصنوعی سلولز رزین های ساختمانی و پیگمنت های مقاوم می باشد. این نوع دیوار پوش دارای عمر بالا و عایق حرارتی خوبی است و از این نظر می تواند باعث کاهش مصرف انرژی شود.

دیوار پوش کامپوزیتی

دیوار پوش کامپوزیتی در طرح ها و رنگ های متفاوت از جمله چوب، آجر، سنگ، بامبو و ... تولید می شوند. دیوار پوش کامپوزیتی قابلیت شکل پذیری و انعطاف بالا دارد و عایق صوتی و حرارتی محسوب می شود و به علاوه در برابر رطوبت نیز مقاوم است. همچنین در صورتیکه از رنگ آن خسته شوید و یا قصد تغییر در دکوراسیون را داشته باشید، به راحتی می توان آن را رنگ کرد به رنگ دلخواه تغییر داد.

دیوار پوش های چرمی

این دیوار پوش نیز به دلیل فرم و نوع مواد سازنده آن به عنوان عایق حرارت و عایق صدا کاربرد دارد و می تواند در برابر آتش مقاومت کند. 

دیوارپوش سه بعدی

یکی از پرطرفدارترین دیوار پوش ها برای دکوراسیون داخلی، دیوار پوش سه بعدی است. از طریق این دیوار پوش می توانید با نورپردازی و یا بازی با سایه های روی پنل ها نماهای زیبائی را ایجاد کنید. این دیوارپوش ها ضد آب بوده و بسیار سبک هستند که به همین دلیل نصب آن ها بسیار راحت است به گونه ای که هرکس می تواند به راحتی این پنل ها را نصب کند. همچنین این پنل ها ضد حریق هستند و چون از قبل رنگ آمیزی و بسته بندی شده اند ، نیازی به درزگیری و رنگ کاری در محل نصب ندارند.

 انواع دیوار پوش




:: برچسب‌ها: دیوار پوش در دکوراسیون , تنوع دیوار پوش ها , انواع دیوار پوش , دیوار پوش چوبی , دیوار پوش کامپوزیتی , دیوار پوش سه بعدی ,
:: بازدید از این مطلب : 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 ارديبهشت 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: