انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی
نوشته شده توسط : admin

 

انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی

 در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک های متنوعی وجود دارد از جمله سبک مینیمال، سبک مدرن، سبک کلاسیک، سبک روستیک و... . برای انتخاب یکی ازاین سبک ها باید ابتدا انواع آن ها را بشناسید و سپس با در نظر گرفتن سایر فاکتور ها مانند میزان بودجه، بافت محله و... یک سبک را انتخاب کنیید. در ادامه انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی را معرفی می کنیم:

سبک های اصلی طراحی دکوراسیون داخلی

 دکوراسیون کلاسیک

1-      سبک کلاسیک

معمولا اجسام و وسائل به کار رفته در این سبک از طراحی دکوراسیون داخلی از جنس چوب و سنگ هستند. مبلمان و اثاث مجلل و منبت کاری و حکاکی شده با رنگ های تیره در این دکوراسیون خودنمائی می کند. همچنین استفاده از پارچه های مخمل و ابریشمی و گلدوزی شده نیز بخشی از این سبک دکوراسیون به ویژه در پرده ها و مبلمان و کوسن و ... است.

دکوراسیون روستیک

2-      سبک روستیک

سبک رو ستیک، تمایل دارد که طبیعت را به خانه دعوت کند و از عناصر طبیعی مانند سنگ و چوب و ترجیحا به صورت خام و طبیعی و حتی بدون برش های تزئینی و صیقلی استفاده کند. تنه و شاخه درختان و الیاف طبیعی مانند کنف متریال اصلی به کار رفته در مبلمان و وسائل روشنائی و سایر وسائل به کار رفته در این سبک است. این سبک، تلاش دارد تا بازگشتی به زندگی آرام و روستائی قدیمی داشته باشد. سبک روستیک معمولا مناسب ویلا ها و خانه های کوهستانی و کافی شاپ ها است.

 

دکوراسیون فرانسوی

3-      سبک فرانسوی

سبک فرانسوی در طراحی دکوراسیون داخلی، ترکیبی از سبک روستیک و سلطنتی است. استفاده از سنگ و آجر در دکوراسیون، کمد ها و گنجه های چوبی تزئین شده و حکاکی شده، استفاده از الگو های گل دار در پارچه ها و ظروف، رو تختی های ضخیم و سنگین، و رنگ های روشن مانند سفید، طلائی، آبی، قرمز و سبز، از برجسته ترین ویژگی های این سبک است.

دکوراسیون انتقالی

4-      سبک انتقالی یا ترنزیشنال

این سبک مانند پلی است میان سبک های دکوراسیون سنتی و مدرن. در این سبک، متریال استیل و شیشه از سبک مدرن و مبلمان مجلل و پارچه های مخملی از سبک سنتی، همزمان در کنار یکدیگر قرار می گیرند.  

دکوراسیون صنعتی

5-      سبک صنعتی

سبک صنعتی برگرفته از فضاهای انبارداری صنعتی و خانه های شهری است. ممکن است ساختمانی با این سبک مانند یک ساختمان نیمه کاره به نظر برسد. فلز، آجر و چوب از جمله متریال به کار رفته در این سبک می باشد.

دکوراسیون مدرن

6-      سبک مدرن

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی دارای خطوط صاف و منظم و ساده و متریالی مانند شیشه و استیل صاف و صیقلی و براق است و سادگی در همه بخش های این دکوراسیون از جمله اجناس و رنگ ها موج می زند.

دکوراسیون مینیمال

7-      سبک مینیمال

از پر طرفدارترین و رایج ترین سبک هائی که امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد، سبک مینیمال است. اجتناب از اجناس بیش از حد نیاز و المان های مجلل و شلوغ و پر زرق و برق از ویژگی های اصلی سبک مینیمال است. معمولا از رنگ های خنثی و طیف های یک رنگ غیر خنثی در این سبک استفاده می شود.

دکوراسیون ماوریک

8-      سبک ماوریک

سبک ماوریک به نوعی یکی از بخش های سبک مدرن است. در این سبک ایده های نوین و خلاقانه و غیر معمول جایگاه ویژه ای دارد و معمولا از قانون و قاعده خاصی پیروی نمی کند. رنگ ها و اجسام به صورت تصادفی به کار می روند و محدودیت خاصی در انتخاب وجود ندارد.

 

 




:: برچسب‌ها: انواع سبک های طراحی دکوراسیون داخلی , طراحی دکوراسیون داخلی , سبک های طراحی دکوراسیون داخلی , دکوراسیون داخلی , سبک های طراحی دکوراسیون ,
:: بازدید از این مطلب : 874
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: